Friday, January 7, 2011

Contest "What's Hot is Gettin' Hotter" by CST & LYNDARAHIM KUALA LUMPUR






Assalammualaikum semua,

Pagi-pagi lagi seorang sepupu saya menghantar mesej kepada saya mengenai contest ini. Thanx Amy.Really luv you. Jadi, saya memang teruja untuk menyertainya .Yela, mendapat sentuhan dari nama-nama besar ini siapa tak nak.Tapi saya tahu saya tak mampu.So, cuma enjoy tengok orang lain mengguna hasil sentuhan mereka pun dh cukup gembira. Tapi, dengan adanya contest ini, haruslah saya mencuba nasib kan.Mana tahu ada rezeki untuk saya nanti. Amin.Doa-doa kan ye kawan. Ok, jom ramai-ramai join contest ini. Hadiah dia pun lumayan. Boleh rujuk di sini.

Antara tiga tajuk yang diberi, saya memilih tajuk kedua.

1) My Dreams "Wedding". (anda boleh ceritakan konsep wedding yang anda impikan)

2) My Dreams "Love Story". (anda boleh ceritakan jalan cerita cinta yang anda impikan / kisah benar anda)

3) My Dreams "Any Event" (anda boleh ceritakan apa sahaja yang anda impikan disini)



Mengapa saya tidak memilih tajuk pertama?Sebab saya hanya nak majlis saya berlangsung seringkas yg mungkin.Cukuplah semua benda-benda wajib ada. Saya memang tidak pernah mengimpikan apa-apa konsep untuk hari bahagia saya. Saya hanya nak ada si dia bersama-sama untuk sama-sama membina ikatan suci itu nanti. ~Jika saya menang (Amin), saya akan beri kepercayaan sepenuhnya kepada mereka mencuba konsep yang mereka ilhamkan. I trust you all eventhough it's my big day~

Mengapa saya tidak memilih tajuk ketiga?
Rasanya event terdekat dengan saya ialah majlis pernikahan saya. So, saya tiada idea untuk mengolah tajuk yang lain.

Dan mengapa tajuk kedua yang menjadi pilihan?
-Sebab dia istimewa di hati saya. Cerita ini juga merupakan realiti kisah kami.

Inilah hasil yang berjaya saya olah untuk dipertandingkan.


*

*

*

*

*

*

*

*

*
Lima tahun yang lalu, kami sama-sama menuntut di Kolej Matrikulasi Labuan. Perhubungan yang dimulakan adalah atas dasar rakan sepasukan dalam Kelab Bimbingan dan Kaunseling.Itu saja. Kami memang banyak berurusan secara rasmi. Ingat lagi pada pertemuan pertama kami atas urusan rasmi, masing-masing membawa kawan sebagai teman. Segan untuk berjumpa berdua. Itu cerita dulu ye, bukan sekarang.Hihi...

Saya tak tahu sejak bila dia mula memerhatikan saya. Yela, saya hanya gadis biasa-biasa. Pakaian pun out dated. Tapi saya perasan dia selalu ambil berat pasal saya. Ada satu hari ini, saya pakat dengan rakan-rakan saya untuk mendaki gunung Kinabalu. Tup, tup dia join sekali.Hehe.Sebenarnya saya dah agak dah yang dia akan join trip kami.Sebab saya ada.Hihi.(Betul tak, abang?Saya tahu abang baca blog saya senyap-senyap kan?)...

Sumber:Mr. Goggle

Sepanjang pendakian itu, abang memang tak pernah berada jauh dari saya. Saya tahu dia nak pastikan saya selamat. Yela, mendaki Gunung tertinggi di Asia itu bukan mudah. Memang saya banyak berhenti untuk berehat sebab stamina saya tak lah sekuat mana. Masa saya berhenti untuk berehat, abang pun akan berhenti sama-sama. Kita rehat sama-sama, makan coklat sama-sama, makan maggi sama-sama.Tidur sama-sama?Eh2, itu tipu,Tidur dalam bangunan yang sama-sama, tapi bilik asing-asing.Hihi.

Gambar berhenti berehat.Hihi.

Sumber:Mr.Goggle

Yummy..yummy..Coklat sebagai makanan semasa pendakian.

Sumber:Mr.Goggle

Pendakian yang bermula jam 8.30 pagi berakhir lebih kurang pukul 3 petang untuk berehat di tengah-tengah gunung itu (Kami menginap di Gunting Lagadan). Selepas itu, pendakian ke puncak gunung diteruskan pada jam 1 pagi. Masa itu cuaca amat sejuk.
Ada kejadian yang membuatkan saya benar-benar rasa terharu. Dalam pendakian kami ke puncak, tali kasut saya terbuka dan kasut pun hampir lucut. Dalam cuaca yang amat sejuk itu, tangan saya memang kaku habis.(Dapat bayangkan tak macam mana sejuk masa itu?Awal pagi hampir-hampir di puncak gunung pula).
Saya berhenti seketika bila sedar tali kasut itu terbuka. Abang pun ikut berhenti. Then, abang cepat dapat tahu masalah saya. Tahu tak apa abang buat??

ABANG TOLONG IKATKAN BALIK TALI KASUT ITU.

Perasaan saya masa itu?
Terharu (Eh, kan dah tulis tadi.Hihi)

Terkedu seketika melihat tindakan abang.

Mungkin bagi orang lain itu perkara biasa.
Tapi bagi saya, itu adalah tindakan luar biasa.

Dan mulai saat itu, saya dah mula menyayangi abang(Ok, sila jangan muntah ye.Hihi).

Inilah kisah bagaimana saya mula menyayangi si dia.

Si dia yang istimewa di hati saya.

Saya tidak perlu insan yang sempurna dalam hidup saya. Bagi saya cukup lah kehadiran dia untuk menyempurnakan hidup saya. InshaALLAH.


~Tamat~


www.facebook.com/cstproduction &

www.facebook.com/LYNDARAHIMKUALALUMPUR



Jutaan terima kasih kerana sudi mengadakan contest ini. Good luck juga kepada semua peserta.

19 comments:

  1. Kak Ana:Thanx.Jom lah join.Hadiah boleh tukar milik...hihi

    Kina:Thanx Kina..Jom join.Kalo menang, boleh pindah milik hadiah. Bg kt Iman ke..hihi..Gurau jek.

    ReplyDelete
  2. gud luck ya...

    kalau la liza ni hebat/kreatif kan best...he3

    ReplyDelete
  3. Liza:Join jek..kita xtahu rezeki kita di mn..cepat2, ada ms lg ni..mlm ni g mimpi elok2 konsep wedding tu.bgn2 esok terus anta entri.hihi..

    ReplyDelete
  4. skieyn:Hihi...aah ek...kalo kasut tu x busuk, boleh la tlg ikatkn.hihi..
    Good luck gak...

    ReplyDelete
  5. shiffa93_aznil4eva:Thanx....awak join juga?
    good luck ye...

    ReplyDelete
  6. gud lck...wlupn xknl tp sye pn msk gak...juz ske2...

    ReplyDelete
  7. Haszyatie:b2b gak ye...good luck ye..nnt jenguk blog awak....hihi.salam kenal...

    ReplyDelete
  8. Everyone has their own love story..Good luck for the contest!!!

    ReplyDelete
  9. gudluck..=)
    do visit mine..
    http://serysuryani.blogspot.com/2011/01/contest-whats-hot-is-gettin-hotter-by.html

    ReplyDelete
  10. sweet2 ^_^
    good luck..view blog sy juga..hehehe
    http://anisempoi.blogspot.com/2011/01/whats-hot-is-gettin-hotter-by-cst.html

    ReplyDelete
  11. Makiko Saba: Yup, agree...read urs already..i like it.hihi..gdluck...

    Luvia:Thanx..gdluck too..

    Sery: Ye Sery..dah golek2 bc entri awk..hihi..gdluck..

    Anis Athia: Thanx..ok2, jap lg bc awk punya..gdluck ye...

    ReplyDelete
  12. GUd Luck....

    http://sweethoney01.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. I read yours before voting started.
    Now I am here again, supporting fellow participants. Voted for you :)

    Hope to see you reading mine (#40) and like them as well :)

    ReplyDelete
  14. Apple: Thanx....hihi

    Makiko: Thanx for the "like"....

    "Like" urs as well....

    ReplyDelete