Wednesday, December 15, 2010

Baju nikah dan baju sanding

Part baju untuk nikah dan baju untuk sanding dah settle..Eh, saya maksud kan dah dihantar untuk dijahit dan menunggu masa untuk siap.Harap hasil nyer tak mengecewakan.Untuk majlis kami, abang cadang kan kami tempah sendiri jek baju nikah dan baju sanding tu.Tak payah sewa.

Eye eye sir!!!...
Saya yg menurut perintah..hehe...

So, bulan lepas, kami telah ke Serikin (sempadan Indonesia-Kuching) untuk mencari kain tersebut. Jumpa 1 kain lace ni....terus rembat sbb dh jatuh cinta habis...Kain ni cadang nya buat untuk nikah, tp last2 tukar plan.Sebab kain ni bukan warna putih.So, kain tu buat untuk sanding.

Minggu lepas, kami g KAMDAR Kuching(sob, sob..limited nye choice kt Kuching sini) untuk hunting kain nikah. Itu saja kedai yg ada jual kain yg agak ok ckit selain di India Street.Huhu..

Malas nk pening2, saya pilih chiffon dan satin putih untuk kain nikah saya, dan satin yg sama untuk baju melayu abang.
Lepas tu, kerah otak untuk bekerja cari design untuk baju nikah dan baju sanding sendiri. Di Kuching x banyak butik yang jahitkan baju. Kebanyakan untuk sewa baju jek. Dah servei a fews places, semua xda amik tempahan. Ok, saya pasrah. Saya akan hantar baju saya di tailors biasa2 jek.

Walau di tailors biasa, saya cuba terangkan perincian baju yang saya nak pada tailor itu. Alhamdulillah, dia faham dan dia akan cuba buat as i requested.

Untuk baju nikah, dia janji akan siap kn pada 1.1.11....Sebab lepas tu, saya akan hantar baju saya untuk dijahit manik dan baju melayu abang dijahit simur (di sarawak, simur ni agak glamer ckit)..

Hasil nya??Tunggu akan direview lepas nikah...hehe...

No comments:

Post a Comment