Friday, June 3, 2011

Perkembangan terkini permata hati abang & sayang

Assalamualaikum semua,

Entri ini ditulis sebagai catatan dan kenangan untuk tatapan si comel kami yang akan lahir hujung tahun ini.

Memandangkan saya kerja di klinik kesihatan ibu dan anak, maka saya selalu mengambil peluang untuk scan permata hati kami ini. Sangat suka bila masa scan nampak dia bergerak-gerak seolah-olah si dia gembira bertemu dengan uminya.

Ini adalah scan pada minggu ke-6. Masa ini hanya nampak kantung bayi saja. Tapi cukup untuk mengesahkan yang kita mengandung.




6 weeks 5 days



Apabila masuk minggu ke-8, saya scan lagi permata hati kami. Alhamdulillah, sudah nampak dengan jelas si dia sedang membesar dengan sihat. Malah denyutan jantungnya sudah kedengaran masa ini. Rehat elok-elok ye sayang dalam rahim umi ini.InshaALLAH, umi akan jaga sayang sepanjang 40 minggu ini.

8 weeks 4 days

Minggu kesepuluh, saya scan lagi. Saja rindu nak jumpa.Si dia semakin membesar. Masa ini sudah sepanjang 2.4 cm..


10 weeks 0 day



Ok, jumpa lagi dengan pada minggu ke-11.Alhamdulillah, sudah memanjang jadi 4.98 cm. Cepat nyer anak umi & ayah membesar...


11 weeks 5 days


Esok mama & ayah akan datang dari Kluang untuk melawat saya & abang. Semoga mereka gembira melihat scan cucu pertama mereka ini.

P/s Semoga ALLAH lindungi si dia sehingga minggu ke-40.Amin.

No comments:

Post a Comment